Németül tanulok.

Pardon my Deutsch

Pardon my Deutsch

#4 A nap német szava: der Kater

2015. július 29. - languagenerd

Nem a legalapvetőbb szó a szókincsünkben, én is most ismerkedtem meg vele, ezért gondoltam, megörökítem a felfedezést.

der Kater = kandúr/macskajaj

Főnév, hímnem

Többes szám: die Kater

Ennek a szónak elsődleges jelentése a kandúrmacska, de ne feledkezzünk meg a másik jelentésről sem, ami nem más, mint a macskajaj, azaz másnaposság.

Ich habe einen Kater. = Másnapos vagyok. Vagy van egy kandúr macskám. Ha el szeretnénk kerülni a kínos félreértéseket, mondjuk ezt:

Ich bin verkatert. = Másnapos vagyok.

Ha már macska, a nőstényre nincs külön szó, ő marad die Katze, de ez a szó a macskát mint állatfajt is jelöli, tehát éppenséggel egy hímre is alkalmazhatjuk. 

További kifejezések:

der Muskelkater = az izomláz

Der gestiefelte Kater = A Csizmás Kandúr :)

 

kater.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pardonmydeutsch.blog.hu/api/trackback/id/tr307656534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása